Monday, January 23, 2012

Nan Yu çayı.

Yediklerime biraz dikkat etmeye karar vermiştim. Bir bakmışız yaz kapıda olacak. Internette biraz araştırma yapayım derken hatırlamadığım bir blog'a rastladım. Bir çaydan bahsediyordu onuda hatırlamıyorum ama Hollanda'da satılmadığını hatırlıyorum. Bende bitkisel ürünler satan De Tuinen  mağazasının webshop'una baktım. Bir çok çeşitli çay vardı kafam karıştı. Bir kaçının internette yorumlarını aradım. En çok Nan Yu çayının hakkında pozitif yorum vardı. Koştum mağazaya.
Çay tamamen bitkisel. Üzerinde yazdığına göre yağ yakıyor ve tok tutuyor. Öğleden önce 2 bardak içmeniz öneriliyor. Bir bardak için bir çay kaşığı nan yu çayından koyuyorsunuz. 3 veya 5 dakika bekletiyorsunz. 30 gün içinde 4-10 kilo arasında kaybedebileceğiniz yazıyor. Bu benim için biraz fazla abartılı geldi sadece çay içmekle 4-10 kilo arası verilebileceğine inanmiyorum açıkcası. 

Internette nan yu çayının ne gibi etkileri olduğu şöyle sıralanmış:
  • sindirim sistemini destekliyor
  • bağırsaklarınız için elverişli
  • açlık hissini frenliyor
  • bağırsakları temizliyor
  • yağ yakmanıza yardımcı oluyor
  • kanınızı temizlyor
  • kolestrolunuzu düşürüyor
  • bağışıklık sistemini güçlendiriyor
  • bir çok anti-oksidan içeriyor
Gördüğünüz gibi bir çok etkisi var. Çin'de bu çay daha sağlıklı olmak için bol bol tüketiliyormuş. Sağlıklı beslenmenin ve hareket yapmanın yanına kullanabileceğiniz güzel bir yardımcı olarak görünüyor bu çay. Şuan bir haftadır kullanıyorum, ilk bir kaç gün vucudum çok ısındı, boşuna öğleden önce için yazmıyormuş, akşam 10'da içmiştim gece sıcaktan uyuyamadım. Şimdi alıştım sanırım fazla sıcaklamıyorum. Tokluk etkisine gelirsek, beni gerçekten tok tuttuğuna inaniyorum. Akşam yemeklerinde fazla yemiyorum, normalde uyumaya yakın acıkırdım yine ufakta olsa birşeyler atıştırırdım, ama buna gerek duymuyorum artık. Belki psikolojik birşeydir belki gerçekten çayın sayesinde.

Tadı gayet güzel, içilebilir. Normal türk çayından fazla uzak değil tadı. Şekersiz içiyoruz tabi. Ha bide 2 bardak yazıyor ama alırken satış yapan kadın bana 4 bardak önerdiklerini söyledi. Ben genelde 3 bardak içiyorum. Paketin içinde 100 gram var ve fiyati 3,99 euro. 


Çayın resmini çekerken salatamında resmini çekeyim dedim. Evde ne bulduysam kullandığım salatamın mazemeleri: mozzarella peyniri, marul, biyolojik meksikan fasulyesi (konserve), mısır, nar taneleri, birazcık zeytin yağı, biraz tuz ve bol limon.






9 comments:

  1. ilginc dogrusu Türkiye'de de var midir acaba :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Küçük bir araştırma yaptım ama bulamadım canım, bilmiyorum :/

      Delete
  2. Such great shots - looks delicious! I also love your make-up post! You have a great blog, keep going! Check out mine and follow me if you want, maybe you get inspired ;) xo from NYC
    http://hollylovespaul.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Yaz dediğin gibi çaktırmadan yaklaşıyor aslında… Benim favorimde bugünlerde taze limonlu yeşil çay :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cidden öyle ya her sene aynı hikaye daha var diyoruz sonra bir bakmışız güneş yakıyor, kısa kollular giyiliyor falan, önlemi almak lazım :D

      Delete
  4. ahh ahh benim varya bundan günde 2 litre bile içsem bu timsah midemle yinede zayıflayamam herhalde:))

    ReplyDelete
  5. Detayina kadar okumadim fakat çok fena sicaklandigini da yazmissindir umarim. Mucuk, your bf.

    ReplyDelete
  6. we zijn nu 8 maanden verder. wat zijn je bevindingen? heeft het geholpen, ben je afgevallen? :-)

    ReplyDelete