Tuesday, January 17, 2012

Maske zamanı!


Bu postumda anlattığım gibi Rossmann'dan 4 tane maske aldım. Ilk olarak Milch&Honig maskesini denedim. Bu maske dinlendiren, cildinizdeki gerilimi azaltan ve besleyen bir maske. Cildinizi yumuşatıyor ve pürüssüzlestiriyor. Bozuk Almancamla anladığım kadarıyla sütün içindeki 'değerli' maddeler cildinizi nemlendiriyor ve doğal yenilenme sürecini destekliyor.

Paketi ortadan ayırmış olmaları hoşuma gitti. Benim daha önce kullandığım maskelerde böyle birşey yoktu, bir paket yüzünüze zaten çok fazla geliyor, kullanmadığınız kısmı saklamakta zor oluyor.
Maskenin ana maddesi Aqua yani su. Su cildiniz için hiçbirşey yapmıyor. Ürünleri 'doldurmak' için koyuluyor. Cildinize gerçekten bakım yapan maddelere bu yüzden fazla yer kalmıyor. Günümüzde çoğu üründe aqua var ve bu kadar ucuz bir maskede ilk sırada gelmesine aslında şaşırmamak lazım. Paketin ön tarafında maskenin içinde badem ve fındık olduğu söyleniyor. Ilk önce badem ve fındık olduğunu düşündüğüm maddeleri INCI'den kontrol ettim. (INCI nedir:TIK) Bir çok üründe reklamını yapılan madde'den ürünün içinde çok az oluyor yani ürün listesinde son sırada yer alıyor. 

Bu üründe fındık yağı (Macadamia ternifolia seed oil) 5. sırada. INCI'de yumuşatıcı bir etkisi olduğu yazıyor. Badem yağı (Prunus amygdalus dulcis oil) 9. sırada. Bu yağ cildi yumuşatıyor ve bakım yapıyormuş. 40 tane maddesi olan bir üründe aslında baya iyi bir sıradalar. Sırf marketing için yapılmış birşey değil yani öndeki badem resimi.

Maske'nin kıvamı güzel. Yumuşacık ve rahatça sürülüyor. Kokusu çok hafif bal kokusu gibi. Pek sıradışı bir koku değil. Gelelim etkisine. Entspannung kelimesini okuduğumda maskeyi sürüp 20 dkk uzanıp dünyadan uçup gitmek istemiştim. Ama maskeyi sürdüğümde cildim baya bir yandı. Temizleyici bir maskede beklerdim bukadar yanmasını ama kendimi dinlenmeye hazırlamışken biraz çok geldi. Bu bile böyleyse temizleme özelliği olan diğer rival de loop maskelerini düşünemiyorum. 6-7 dakika geçtikten sonra alışıyorsunuz yanma olayına. 15 dkk sonra yıkadım yüzümü. Cildim yumuşacıktı ve güzel kokuyordu. Doğal bir parlama vardı. Ilerleyen saatlerde ve günlerde sanki cildimdeki kırmızılıklar azalmış gibiydi. (Maskeyi sürmeden önceki kırmızılıklar)

Bir maske hakkında anca bu kadar uzun konuşabilirdim sanırım. Maske yanma dışında iyi bir maske. Tekrar alabilirim. Fiyatı €0,49.



No comments:

Post a Comment