Thursday, March 28, 2013

S.O.S. Yaz geliyor!


Yazın yaklaştığını kabullenelim artık. Kışın depoladığımız kiloları eritmenin zamanı geldi de geçiyordur belki. Ben hayatımda hiç ince bir kız olmadım. Annemin tabiriyle hep '5 kilo verse fena olmaz' kızı oldum. Hiç doğru düzgün kilo vermeye çalıştığımı da hatırlamıyorum, diyet girişimlerim her zaman 2-3 günle sınırlı kaldı. Fakat artık canıma tak etti, bu yaz şuram çıktı mı buram çıktı mı diye problemlerim olmamalıydı. Yanlış anlaşılmasın, kendimi aç bırakarak diyet falan yapmıyorum. Haftada 3 gün spora gidiyorum bol koşulu, bisiklet sürmeli, kas hareketli, yüzmeli saatler geçiriyorum. Bunun yanında ekmek, abur cubur, şekerli içecekler (su ve çay içiyorum), yağ vs. hayatımdan çoğunlukla çıkardım. Sebze, tavuk, balık, yoğurt, meyve, tahıllı krakerler gibi şeylere yer açtım. 3. hafta nerdeyse bitmek üzere ve iyi gidiyor, kendimi aç bırakmadığım için sağlıksız şeylere de elim gitmiyor. 

Ikinci haftanın başında tartıldığımda 4 kilo vermiştim. Nerdeyse bir haftadır tartılamıyorum çünkü 1,90 boyunda olan erkek kardeşim tartımı kırdı. Artık üzerine mi zıpladı yoksa üstünde amuda mı kalktı bilmiyorum. Gerçi tartıda ki numaralarda her zaman çok şey ifade etmiyor, yağdan verip kastan aldığınız tartıda anlaşılmıyor. Her neyse, demem o ki sağlıklı yemekler hazırlamak/uydurmak beni biraz zorluyor. Instagram'den ordan burdan ilham almaya çalışıyorum. Kendi yaptıklarımdan da sizlerle paylaşmak istedim, belki başkalarına ilham olurum.

Tavuk, brokoli ve karnıbahar karışımına bayılıyorum.


Mısır patlağının üzerine normalde pizzanın üzerine sürülen sostan sürünce, üzerine mantar ve kabak ekleyince, biraz da peynir rendeleyince sağlıklı pizza oldu. Bunların bir de ton balık&soğanlı olanını yaptım.

Tahıllı wraplerin arasına, yeşil dolmalık biber, dilimlenmiş tavuk ğöğsü, kornişon turşu ve yine rendelenmiş peynir koydum. Peynirsiz yaşayamadığımı söylemişmiydim? 5 sene çikolata yemeden dururum da peynir yemeden asla! Yine de ölçüyü fazla kaçırmıyorum tabi ki.

En sevdiğim yeşil çay Lipton yeşıl çay.

Kahvaltıda yoğurt, yulaf ezmesi, yarım muz, keten tohumu ve tarçın!

Ben gaza gelip Instagram'de sevimgoeshealthy diye hesap açtım bi de, yediklerimi orda da paylaşıyorum.

Klasik fakat güzel bir kahvaltı.
Bol sebzeli limon soslu Quinoa (Kinoa)

Sürme peynirli salatalıklı wasa krakerlerim.

Işte yediklerimin özeti böyle, tavsiyesi olan şunu bunu da ye çok gisel diyen varsa lütfen yazsın. Umarım benim gibi uğraşan herkes amacına ulaşır!

6 comments:

  1. hazırladığın öğünlere bayıldım, kesinlikle bu tarz sağlıklı atıştırmalıklara alışmak en güzeli.. kilo vermek için yapılan amansız şok diyetlerdense doğru beslenmeyi hedefleyenleri anlamlı buluyor ve destekliyorum! ilham verici bir post olmuş aynı zamanda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. teşekkür ederim güzel yorumun için :)

      Delete
  2. ben de çok destekliyorum seni, aynı durum bende de var, maşallah aile geleneği j.lo. gibi totom olduğu için artık buna bi duur demenin zamanı gelmişti ve ben de diyet ve spora başladım :))
    diyeti bir zorunluluktan çıkarıp yaşam biçimi gibi görmek en doğrusu. insanın kısıtlı ömrü varken sağlıksız beslenip kilo almak, hastalanmak niye :) doğa bize birbirinden güzel şeyler sunmuş, onlardan böyle senin yapığın gibi kartpostal havasında yemeye kıyamayacağın şeyler yapmak lazım :))
    ellerine sağlık, kolay gelsin,
    başaracağız! :)

    p.s. sabahları kalkınca mutlaka büyüük bir bardak ılık su iç. güne suyla başlamak sandığımızdan çok daha önemli ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oy yerim umarım başarırız! Benim de tam aksine totom yerine üst taraflarda birikmiş herşey.. en büyük derdim kollarim :( Su içme konusuna değindiğin iyi oldu elimden geleni yapsam da hala alışkanlık haline getiremedim ara sıra unutup 2 litreye ulaşamadığım oluyor.

      Delete
  3. Al bendende okadar : D Gidecek bu kilolar gidecek, baska careleri yok, ama cekecek tüm cileleride ben cekecegim belli : (
    Birde almanya hala cooook soguk, kar bile yagdi sabah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. burada düne kadar öyleydi :(( bugün 5 derece ve güneş vardı, biraz ümitlendik ama hala buz gibi :D

      Delete