Wednesday, November 7, 2012

Rotterdam shoppings

Geçen hafta arkadaşımı ziyaret etmek için Rotterdam'a gitmiştim, eli boş dönmek olmaz tabi çok olmasa da bir kaç bir şey aldım. Primark'a büyük bir hevesle gitmiştim ama hayal kırıklığına uğrattı bizi bu sefer. Mesela normalde her zaman bir çanta, bir çift ayakkabı ve bir sürü takıyla çıkardım ama bu sefer öyle olmadı. Raflar çok boştu, çoğu güzel şeyden bir kaç parça kalmıştı ve tabi ki bedenim değildi. Belki yanlış zamanda gittik, bilemicem.

Last week I went to Rotterdam to visit my friend. I didn't buy a lot but I still wanted to show you what I bought. I went to Primark with high hopes, but this time Primark dissapointed me. For example, when I usually go to Primark I always get back with a new bag, a pair of shoes and lots of accessories. This time that was not the case, the shelves were really empty, from the pretty things there were only a few left and they were not my size. Maybe we chose the wrong time to go, I don't know.
Bu tatlı bileklikleri River Island'dan aldım, River Island onlara friendship pack demiş, biri sana biri bana demiş ama ben ikisinide kendim kullanacağım.

I got these cute bracelets from River Island, they say it is a friendship pack but I decided to use them both myself.
Böyle gayet güzel duruyor ama bileklikler kalın bilekli bana bile bol geliyor, kurukafalar bu yüzden aşağı düşüyor ve görünmüyorlar :(

They look good like this but the bracelets are very loose. So the skulls are falling down and you don't see them anymore.

River Island ear cuffs, sadeliklerini çok sevdim, kulaktada sabit duruyor düşme kayma yok.
River Island ear cuffs, I love the simplicity, they stay good in place and don't fall off.

Geldik Primark kısmına, kolye, yüzük ve kazak dışında bir de çorap, havlu, tarak gibi ıvır zıvır aldım. Başka hiç bir şey bulamadım, şaşırtıcı.

 We came to the Primark part, despite the necklace, ring and cardigan I bought things like socks, a towel, and comb. Nothing else, surprisingly.
Çanta/Bag: Monki.

Friday, November 2, 2012

Bir günde Rotterdam


Geçenlerde arkadaşım Cemre'nin yanına Rotterdam'a gittim. Kendisiyle 2 senedir aynı sınıftaydık, her günümüz beraber geçiyordu. Cuma günleri sarılarak ayrılıyorduk, pazartesi birbirimizi sevinerek karşılıyorduk. Sonra Cemre bölümünü değiştirip Rotterdam'a taşındı, beni yapayalnız bıraktı :( Şaka bir yana, onu özlesemde hep hayali olan şeyi yaptığı için onun için çok mutluyum, biz de artık haftaiçi yerine haftasonu görüşürüz, ben de yine özledikçe giderim onun yanına. Zaten Hollanda avuç kadar ülke, trenle 2,5 saat'te Cemre'nin yanındayım.
Trende 2,5 saati boş boş geçirmemek için yanıma kitaplarımıda getirdim ders çalıştım.

Rotterdam Hollanda'da en sevdiğim şehir olmasa da (Amsterdam favorim tabikisi), kendileri gayet güzel ve gezilesi bir şehir. Bizim oturduğumuz taraflarda olmayan: Monki, River Island, New Look, Lush ve Primark gibi harika mağazaları var. Rotterdam'a yolunuz düşerse, Primark'a gitmek için trenle veya metroyla Alexander'a gidiyorsunuz. Istasyondan çıktığınızdan zaten Alexandrium alışveriş merkezini görürsünüz, oraya girip ellerinde kocaman Primark çantaları olan insan yığının hangi taraftan geldiğine bakarak Primark'ın yerinide kolaylıkla bulabilirsiniz. Alışverişmerkezinin içinde H&M ve Zara'da bulabilirsiniz. Merkezde'de yine bir kaçar tane Zara ve H&M var.


 Alışveriş bir yana Rotterdam avrupanın en büyük limanını barındırıyor, Şehir Maas nehiri tarafından ikiye ayırılır ve güzel bir manzara'ya yol açar. Özellikle Erasmus köprüsünden geçmeyi çok seviyorum.
Rotterdam'ın güzel bir mimarisi var, mesela bunlar ünlü küp evler:



Cemre'nin yeni okulu. 'I have to change to stay the same'
Cemre kızım sen dinleme bunları deği şme sakın :(



Hollanda'da doğup büyümeme rağmen ilk kez taze stroopwafel yedim. Hatta Cemre alalım dediğinde yok ben istemiyorum dedim, oda bir tane alalım ozaman paylaşırız dedi. O ilk başta yok istemem diyen dilim kopsun, bu ne harika bir şeymiş arkadaş marketlerde satılanlardan çook farklı. Onlar sert oluyo soğuk oluyo, bu taze yumuşacık ve sıcacık mmm.


Burasıda Cemre'nin okulunun tam önü, kız okulunu güzel yerden seçmiş ne diyeyim. Gezdikten sonra Cemre'nin evine gidip beraber yemek yaptık ve ardından ben yine memleketim Enschede'ye döndüm..